سنت هاي باستاني، شگفتي هاي مدرن: عمان يا دبي سنت هاي باستاني، شگفتي هاي مدرن: عمان يا دبي

آژانس مسافرتی آهوبال

سنت هاي باستاني، شگفتي هاي مدرن: عمان يا دبي

 


سنت هاي باستاني، شگفتي هاي مدرن: عمان يا دبي
 

در طول ۱۰ سال گذشته، هر دو كشور عمان و دبي رشد قابل توجهي را در صنعت گردشگري خود تجربه كرده اند، البته با تفاوت هاي قابل توجه. در حالي كه دبي مدتهاست به عنوان يك مركز گردشگري جهاني شناخته شده است، عمان به عنوان يك مقصد آينده دار و رو به رشد در خاورميانه ظاهر شده است و با زيبايي طبيعي و ميراث فرهنگي خود مسافران را به خود جذب مي كند.
گردشگري دبي در چند دهه گذشته در مسير صعودي قرار داشته است. اين شهر خود را به عنوان مقصد پر زرق و برقي تبديل كرده است كه به خاطر هتل هاي مجلل، آسمان خراش هاي بلند و مراكز خريد در سطح جهاني شناخته شده است. در دهه اخير، دبي به سرمايه گذاري هنگفت در زيرساخت ها و پروژه هاي مرتبط با گردشگري، از جمله توسعه جاذبه هاي نمادين مانند برج خليفه، پالم جميرا و دبي مال ادامه داده است. اكنون اين تلاش‌ها به ثمر نشسته است، و تور دبي اكنون در ميان برترين مقاصد گردشگري جهان قرار دارد.

همچنين در دهه اخير، عمان، اگرچه در مقياس كوچكتر، رشد قابل توجهي را تجربه كرده است، و از زيبايي طبيعي و ميراث فرهنگي خود براي جذب مسافران خاص و مرفه بهره برده است. هر دو مقصد به سرمايه گذاري در صنايع گردشگري خود ادامه مي دهند تا آينده اي پر رونق و رو به رشد را براي اين بخش تضمين كنند.

 

اكثر ما ايراني ها با جاذبه هاي دبي آشنا هستيم ولي اين اطلاعات در مورد عمان كمتر است .در اين نوشتار سعي مي كنيم تا حد امكان از داشته هاي غني عمان با شما سخن گفته و با مقايسه اين دو مقصد گردشگري در انتخاب شما سهيم باشيم.

عمان كشوري با تاريخ غني، مناظر خيره كننده و گنجينه هاي فرهنگي است. برخي از جاذبه هاي گردشگري عمان به شرح ذيل مي باشد:

1. مسقط: پايتخت عمان به دليل تركيب زيباي قديمي و جديدش شناخته شده است. از جاذبه‌هاي ديدني مي‌توان به مسجد جامع سلطان قابوس، خانه اپراي سلطنتي اشاره كرد.

2. ماسه‌هاي وهيبا: اين صحراي وسيع مقصدي محبوب براي تپه‌ نوردي، شتر سواري و كمپينگ است. آرامش صحرا را تجربه كنيد، غروب هاي خيره كننده را ببينيد و با جوامع باديه نشين تعامل داشته باشيد.

3. نيزوا: در داخل عمان، نيزوا به دليل قلعه هاي تاريخي خود، از جمله قلعه نيزوا و قلعه باله، كه سنت و ميراث معماري عمان را ارائه مي دهد، مشهور است. نزواي پر جنب و جوش را از دست ندهيد و البته سوق را كه به‌خاطر صنايع دستي، ظروف نقره‌اي، و محصولات سنتي عماني معروف است.

 

4. جبل شمس: معروف به "كوه خورشيد"، جبل شمس بلندترين قله در عمان است كه مناظري خيره كننده از دره معروف به گراند كانيون را ارائه مي دهد. علاقه مندان به پياده روي و كمپينگ از مسيرهاي ديدني و فرصت هاي كمپينگ لذت خواهند برد.

5. وادي شب: اين وادي (دره) زيبا، مقصدي محبوب براي پياده روي و شنا است. صخره هاي شگفت انگيز را كاوش كنيد، در ميان نخلستان هاي سرسبز قدم بزنيد و در استخرهاي طبيعي شفافي كه توسط آبشارها تشكيل شده اند، شنا كنيد.

6. سور: يك شهر ساحلي كه به خاطر كارخانه هاي كشتي سازي سنتي اش معروف است. براي آشنايي با ميراث دريانوردي منطقه و مشاهده هنر سنتي ساخت قايق هاي چوبي، از موزه دريايي سور ديدن كنيد.

7. صلاله: صلاله كه در بخش جنوبي عمان قرار دارد، به خاطر فضاي سبز سرسبز، سواحل پر از نارگيل و فصل سالانه خريفمعروف است . سايت باستاني تاريخي وادي خيره كننده البليد را كشف كنيد و از بازارهاي كندر تازه لذت ببريد.

8. شبه جزيره مسندم : اين منطقه كه در شمالي ترين قسمت عمان قرار دارد، به خاطر آبكند هاي شگفت انگيز، آب هاي شفاف و مناظر خيره كننده اش شناخته شده است. با كشتي كروز برويد، غواصي كنيد و از آرامش اين منطقه دورافتاده لذت ببريد.

اينها تنها چند نكته برجسته از جاذبه هاي بسياري است كه تور عمان ارائه مي دهد. زيبايي طبيعي، ميراث فرهنگي غني و مهمان نوازي گرم اين كشور، آن را به مقصدي جذاب براي مسافراني كه به دنبال تجربه‌اي اصيل عربي هستند، تبديل كرده است.

 

دبي يا عمان كدام را انتخاب كنيم؟
هم عمان و هم دبي تجربيات منحصر به فرد و جالبي را ارائه مي دهند، بنابراين انتخاب مقص در نهايت به ترجيحات شما و آنچه مي خواهيد در طول سفر تجربه كنيد بستگي دارد. يك مقايسه دوگانه به شما در تصميم گيري كمك مي كند:

۱. فرهنگ و اصالت:

- عمان: به خاطر تاريخ غني، معماري سنتي و ميراث فرهنگي محافظت شده اش شهرت دارد. مي توانيد قلعه هاي باستاني، بازارهاي سنتي (سوك) را كشف كنيد و مهمان نوازي گرم مردم عماني را تجربه كنيد.

- دبي: شهري مدرن و جهاني با تركيبي از فرهنگ ها. اين مكان تركيبي از جاذبه‌هاي سنتي و معاصر، از جمله مكان‌هاي ديدني نمادين مانند برج العرب، برج خليفه و جزاير مصنوعي مانند پالم جميرا.

۲. زيبايي طبيعي و مناظر:

- عمان: ميزبان مناظر طبيعي خيره كننده، از جمله كوه هاي بلند، بيابان هاي وسيع، وادي ها و خطوط ساحلي زيبا است. مي توانيد از فعاليت هايي مانند پياده روي، كمپينگ و بازديد گياهان و جانوران متنوع لذت ببريد.

- دبي: در حالي كه دبي بيشتر يك شهر كويري است، اما جاذبه هاي مصنوعي مانند باغ معجزه و فواره دبي را ارائه مي دهد. همچنين داراي سواحل زيبا و مناطق ساحلي است، اما زيبايي طبيعي دبي به اندازه عمان برجسته نيست.

۳. ماجراجويي و فعاليت در فضاي باز:

- عمان: فرصت‌هاي ماجراجويي مختلفي مانند تپه‌ نوردي، شتر سواري، غواصي، پياده‌روي و كوه پيمايي را ارائه مي‌دهد. ناهمواري ها زمينه اي مناسب را براي علاقه مندان به تفريحات فضاي باز فراهم مي كند.

- دبي: گزينه هاي ماجراجويي مانند سافاري در صحرا، چتربازي، اسكي داخل سالن و ورزش هاي آبي را ارائه مي دهد. دبي بيشتر بر جاذبه ها و سرگرمي هاي مدرن متمركز است.

۴. زندگي شبانه و سرگرمي:

- عمان: با چند مكان و كلوب صرفا در شهرهاي بزرگ، صحنه‌هاي زندگي شبانه آرام‌تري را ارائه مي‌دهد. مسقط، پايتخت، داراي رستوران‌ها و سالن‌هاي مجلل است، اما زندگي شبانه در كل به اندازه دبي پر جنب و جوش نيست.

- دبي: به خاطر زندگي شبانه پر جنب و جوشش، با طيف گسترده اي از گزينه هاي سرگرمي، از جمله رستوران هاي درجه يك، كلوپ هاي شبانه، موسيقي زنده، و نمايش مشهور است. دبي به خاطر تجربه هاي لوكس و عجيب و غريب شهرت دارد.

۵. دسترسي و حمل و نقل:

- عمان: از نظر اندازه كوچكتر است، اما به خوبي توسط فرودگاه ها و جاده ها ارتباط دارد. مسقط به عنوان نقطه ورود اصلي عمل مي كند و حمل و نقل در داخل كشور نسبتاً ساده است.

- دبي: يك مركز اصلي حمل و نقل بين المللي با زير ساخت هاي عالي است. فرودگاه بين المللي دبي يكي از شلوغ ترين فرودگاه هاي جهان است.

اين عوامل را در نظر بگيريد و تعيين كنيد كه كدام جاذبه ها براي شما در سفر مهم هستند. هر دو مقصد تجربيات منحصر به فردي را ارائه مي دهند، و آژانس مسافرتي آهوبال هر دو كشور را در قالب تور ارائه مي دهد . انتخاب با شماست ...


برچسب:
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: <~PostRate~>
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1402/4/22 ساعت: ۱۳ توسط:ahoobal :